divid

- Poradnia Rehabilitacyjna 
oraz
- Ambulatoryjne Leczenie Uzdrowiskowe

Rejestracja telefoniczna:
+48 75 75 514 14
Pn. – Pt. 13:00 – 14:00

Rejestracja osobista:
ul. Cervi 14, Jelenia Góra

Pn. – Pt. 10:00 – 13:00

  • Leczenie w trybie ambulatoryjnym trwa od 6 do 18 dni zabiegowych (zabiegi udzielane są od poniedziałku do soboty włącznie).
  • Ty sam współdecydujesz o wyborze sanatorium spośród tych, z którymi zostały podpisane umowy oraz sam wybierasz termin kuracji uzdrowiskowej.
  • Ty ponosisz koszty przejazdu na leczenie uzdrowiskowe i z powrotem (NFZ nie refunduje kosztów zakwaterowania i wyżywienia).

 

Jak otrzymać skierowanie na uzdrowiskowe leczenie ambulatoryjne i co dalej robić – krok po kroku

  • Elektroniczne skierowanie na ambulatoryjne leczenie uzdrowiskowe wystawi Ci lekarz, który ma podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia.
  • Po otrzymaniu z NFZ potwierdzenia wpłynięcia skierowania możesz dodatkowo dołączyć do niego elektronicznie DRUK NA LECZENIE AMBULATORYJNE, zawierający Twoje preferencje dotyczące miejsca i czasu leczenia.
  • Po konsultacji skierowania z lekarzem balneologiem otrzymasz z NFZ kolejne potwierdzenie już z terminem i miejscem leczenia.
  • Następnie  umów termin wizyty u lekarza uzdrowiskowego w naszym Sanatorium osobiście lub telefonicznie: pok. 244, tel. 75 75 520 64 wew. 1, pon.-pt. w godz. 08:00–14:00, e-mail: ppiel@sanatorium-agat.pl
  • Po odbyciu badania Biuro Planowania Zabiegów ustali terminy Twoich zabiegów zaordynowanych przez lekarza, zgodnie z dostępnością bazy zabiegowej i otrzymasz KARTĘ ZABIEGOWĄ.
  • Przysługują Ci 3 zabiegi dziennie, z uwzględnieniem przeciwwskazań, z następujących grup:

§  zabieg podstawowy – bodźcowy z wykorzystaniem naturalnych surowców leczniczych,

§  zabiegi fizjoterapii – hydroterapia, fizykoterapia,

§  zabieg kinezyterapii.

W jaki sposób będziesz otrzymywać powiadomienia

Wystawione e-skierowanie znajdziesz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta w zakładce „Skierowania” lub w aplikacji mojeIKP w zakładce „e-zdrowie”.

Wyszukasz je, wpisując rodzaj e-skierowania lub datę:

Zobaczysz, jaki status ma e-skierowanie.

Powiadomienie o tym, na jakim etapie zatwierdzania jest Twoje e-skierowanie, dostaniesz też listownie.

Kiedy lekarz wystawi Ci e-skierowanie do sanatorium, automatycznie zostanie ono przesłane do Twojego oddziału NFZ. Nie musisz pilnować terminów i przynosić papierowego wydruku skierowania do oddziału.

W oddziale NFZ e-skierowanie rozpatrzy lekarz – specjalista balneoklimatologii i medycyny fizykalnej lub rehabilitacji medycznej (specjalista od leczenia uzdrowiskowego). Jeśli je zatwierdzi, otrzymasz informację, jaki numer otrzymało Twoje skierowanie, jak zostało rozpatrzone i jaki jest przewidywany okres oczekiwania. Jeśli uzna, że e-skierowanie wymaga uzupełnienia, odeśle je do lekarza, który je wystawił, lub do Ciebie.

Czego może dotyczyć uzupełnienie? Chociaż szpitale, przychodnie i lekarze mają możliwość umieszczania w systemie Twoich wyników badań, wypisów ze szpitala i innych elektronicznych dokumentów medycznych, nie wszystkie to robią. Możesz więc otrzymać prośbę o dostarczenie informacji, o które prosi NFZ (np. o kopię karty leczenia szpitalnego).

Żeby dołączyć na IKP dokumenty (np. wyniki badań), kliknij na kafelek „Kontakt z NFZ”.

Następnie zobaczysz wyskakujące okienko i uzyskasz możliwość dołączenia plików.

Jeśli lekarz z NFZ odrzuci Twoje skierowanie np. z powodu przeciwwskazań do leczenia uzdrowiskowego, również otrzymasz informację do wiadomości. Od tej decyzji lekarza NFZ nie przysługuje odwołanie.

Jeśli w naszym Sanatorium są wolne miejsca, NFZ potwierdzi e-skierowanie. Otrzymasz te informację nie później niż 14 dni przed datą rozpoczęcia leczenia.

Jeśli brakuje miejsc w naszym lub innych zakładach rehabilitacji uzdrowiskowej, otrzymasz informację o przybliżonym czasie oczekiwania. Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz zawsze informację, na jakim etapie procedowania jest Twoje e-skierowanie.

kobieta podczas zabiegu rehabilitacyjnego